Страницы

01.10.2008

Для своїх - страхування в туристичному сегменті дорожче


У червні-серпні страховим компаніям вдалося вдвічі збільшити обсяг премій, зібраний у туристичному сегменті, які включають страхування медвитрат і від нещасного випадку. Хоча більшу частину зборів СК, як і колись, забезпечили турфірми, однак експерти відзначили стрімке зростання прямих продажів. Це й не дивно - куплені в такий спосіб поліси були значно дешевше, ніж через туроператорів.

За попередніми підрахунками, протягом нинішнього літа СК продали туристичних страховок на $6 млн, у той час як за аналогічний період 2007 р. - лише на $3 млн. В першу чергу такий успіх пояснювали природними причинами.

"Щорічно кількість туристів, які виїжджають за кордон, збільшується на 20-25%. Відповідно ростуть й обсяги страхових премій на ринку", - розповів начальник управління особистого страхування компанії "Українська страхова група" Сергій Майстренко. Окремо фахівці відзначали збільшення продажів серед аматорів подорожувати дикуном і тих, хто виїжджає у бізнес-поїздки.

"Стрімко росте кількість громадян, які страхуються самостійно. Такі клієнти більш перебірливі до страхових компаній, наповнення програм і процедур врегулювання", - повідомив начальник відділу особистого страхування компанії "Альфа Страхування" Сергій Сабарин.

Друга причина рекордних зборів у туристичному сегменті - подорожчання страховок. За підрахунками страховиків, за три минулих місяці тарифи збільшилися на 70%: їх мотивували загальним подорожчанням медичних послуг в Європі. Стільки переплачували цього літа громадяни, які подорожували за кордон без допомоги туроператорів.

Для тих, хто купував поліси через турагентства, страховки подорожчали відразу в 1,5-2 рази. Якщо в червні-серпні 2007 р. поліс "весь світ" обходився в 1,5-3 грн., то цього року - вже в 3-7 грн. залежно від компанії. Фінансисти запевняють, що дворазове подорожчання лежить винятково на совісті їх партнерів-турфірм, що встановили надзвичайні націнки на страховки.

Звичайно, продаючи дорогі страхові продукти, туркомпанії обґрунтовували це тим, що за Законом "Про туризм" відповідальність за страхування лежить саме на суб'єкті туристичної діяльності, і додавали максимум зусиль, щоб українці не купували поліси самостійно.

Фінансисти воліли умовчувати про те, що за 16 статтею базового страхового закону громадяни мають право самостійно укладати договори страхування і від них потрібно лише вчасно попередити туроператора або турагента про наявність договору страхування. Причому вибору туристові не надавали. Як правило, турфірма працювала з однією зі СК: так, компанія "Яна" продавала страховки "ІНГО-Україна", "Феєрія" - продукти СК "Європейське туристичне страхування", а TezTour - Allianz.

Більшу частину літніх заробітків розділили компанії, що входять до ТОП-20 туристичного страхування, з них спостерігачі виділяють СК "Професійний захист", "ІНГО-Україна", "Провідна", "НОВА", "Еталон", "Українська страхова група" та "Кредо-Класик". У групу лідерів змогли пробитися лише три новачки - Allianz, "Альфа-Страхування" та "Вексель".

"Ми тримаємо курс на нарощування клієнтської бази і розвиток туристичного страхування. Думаю, що це можливо за побудови зручних схем співробітництва з туркомпаніями", - розповів генеральний директор компанії "Вексель" Василь Фурман.

"Ефективними каналами продажів туристичного страхування в нинішньому сезоні також були авіакаси", - доповнив голова правління компанії "Інпро Grawe Group" Дмитро Ванькович.

Ще однією серйозною точкою збуту для СК стали консульства країн, які входять до Шенгенської зони. Нагадаємо, що кожен українець, який в'їжджає на територію Євросоюзу, зобов'язаний мати страховку, що передбачає оплату медичних витрат у розмірі не менш 30 тис. євро.

Новачків туристичного ринку не лякає щорічне зростання витрат, властиве турстрахуванню. "Ми зіштовхуємося із ситуаціями, коли представників компаній, що асистують, не пускають на територію готелю для надання допомоги потерпілому. Як правило, при готелях працюють власні лікарі, і працівники готелів свідомо направляють туристів до місцевих лікарів, а не до ассистансу. А ми згодом одержуємо позахмарні рахунки", - пояснила "ДС" проблему директор департаменту продажів особистих видів страхування СК Allianz Зоя Сазонова.

Неофіційно страховики визнають, що такого роду витрати перекривають за допомогою різного роду вивертів, прописаних у договорах, які дозволяють ухилятися від виплат. Головною причиною безцеремонного поводження з клієнтами, як і колись, вважається безкарність СК.

Дотепер на ринку так і не було відзначено жодного випадку, коли до страховика або туроператора застосовувалися санкції з боку регулятора через неякісне надання послуг. Але з недавніх часів управу на спритних страховиків змогли знайти клієнти. Як стало відомо, вони виграли вже кілька судових позовів проти СК, причому змогли стягнути з них не тільки суму страховки, але й компенсацію морального збитку. Щоправда, щоб мінімізувати такого роду втрати в майбутньому, фінансисти відразу почали переглядати умови типових договорів. Видозмінені поліси громадяни зможуть побачити вже в наступному відпускному сезоні.

© Новина підготовлена для розміщення Бізнес-блог-регістратором
ТУТ МОЖЕ БУТИ ПОСИЛАННЯ НА ВАШ МЕРЕЖЕВИЙ РЕСУРС
Розміщення посилання на Ваш інформаційний профіль платне

Комментариев нет: